kolmapäev, 27. detsember 2017

Raamatu "Media Literacy in Schools: practice, production and progression" peatüki "Animation, moving image literacy and creativity" analüüs.




Antud artiklis on kirjeldatud 2 animatsiooni loomist.

Esimeses projektis, Punamütsike, osalesid 3-4 last, vanuses 7-9 aastat.  Projekti algul arutleti, mis on  animatsioon ning vaadati animeeritud filme. Põhieesmärgiks oli filmi tegemise tehniline pool. Lastele tutvustati kuidas filmi seeria faile kokku panna ja kuidas saada liikumine. Seejärel tutvustati tarkvara ja veebikaamerat. Selles projektis kasutati stoppkaadri (Stop Motion Pro) võtet ja tavalist veebikaamerat, millel on hea fokuseerimine, et võtta välja täisekraanil lähivõtteid. Harjutati tegelaskujude võimalikult sujuvat liigutamist. Põhjaliku arutelu käigus, loodi filmi sisu ja kava.  Tegelasteks olid mänguasjad nt. väikesed plastilised kujud, millel liikuvad jäsemed ja pea, või omatehtud savimudelid. Süzeeks lastele hästi tuntud muinasjutt. Hiljem lisati monteerimisel juurde dialoogid, muusika ja heliefektid. Tarkvara oli väga lihtne kasutada ja aru saada.
Lastele õpetas see planeerimist, tähelepanu, loovust ja seotust erinevate valdkondade vahel, nt lugemine, muinasjutu kirjeldamine, pildid, kirjutamine, kultuur jne. Õppe-eesmärgiks oli liikuva kujutise kirjaoskus ehk omandada meediakirja oskus. Olulisel kohal arutelu, kuidas ja miks midagi teha.

Teine film „Lend vabadusse“ on tehtud 6 lapsega, vanuses 10-11 aastat. Antud projekti algul said lapsed tutvuda  kinos animeeritud filmidega ja osaleda erinevates töötubades, juhendajateks oskajad inimesed. Projekt kestis pikalt, lastele ja õpetajatele olid toeks erinevad professionaalid. Projektis kasutati kompuuteranimatsiooni ja tavalist digikaamerat. Projektis on kasutatud joonistamist, maalimist, kollaazI, arvutianimatsiooni, muusikariistu, vokaalsuse ja digitaalse monteerimise tarkvara. Kui projekt valmis, siis lapsed said vaadata oma loodud animatsiooni kino ekraanilt.

Arvan, et antud animatsioone saaks rakendada ka meie lasteaedades, kuid alustada tuleks lihtsamatest ja lühematest filmidest. Animatsiooni loomisega saab hakkama iga õpetaja, keda see huvitab. Iseenesest ei ole selles midagi keerulist ja see ei nõua ka väga palju tehnoloogilisi vahendeid. Õpetajal peab olema vaid  mingid teadmised animatsiooni loomise protsessidest, takvarast ja filmimiseks/pildistamiseks vajalikust digivahendist. Õpetaja oskus lapsi kaasata mängib siin suurt rolli.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar