Antud artiklis on kirjeldatud 2 animatsiooni loomist.
Esimeses projektis, Punamütsike, osalesid 3-4 last, vanuses 7-9 aastat.
Projekti algul arutleti, mis on animatsioon ning vaadati animeeritud filme. Põhieesmärgiks oli filmi tegemise tehniline
pool. Lastele tutvustati kuidas filmi seeria
faile kokku panna ja kuidas saada liikumine. Seejärel tutvustati tarkvara ja
veebikaamerat. Selles projektis kasutati stoppkaadri (Stop
Motion Pro) võtet ja tavalist veebikaamerat, millel on hea fokuseerimine, et võtta välja täisekraanil lähivõtteid. Harjutati tegelaskujude võimalikult sujuvat liigutamist. Põhjaliku arutelu
käigus, loodi filmi sisu ja kava. Tegelasteks
olid mänguasjad nt. väikesed plastilised kujud, millel liikuvad jäsemed
ja pea, või omatehtud savimudelid. Süzeeks lastele hästi tuntud muinasjutt. Hiljem lisati monteerimisel juurde dialoogid,
muusika ja heliefektid. Tarkvara oli väga lihtne kasutada ja aru saada.
Lastele õpetas see planeerimist, tähelepanu, loovust ja
seotust erinevate valdkondade vahel, nt lugemine, muinasjutu kirjeldamine,
pildid, kirjutamine, kultuur jne. Õppe-eesmärgiks oli liikuva
kujutise kirjaoskus ehk omandada meediakirja oskus. Olulisel kohal arutelu,
kuidas ja miks midagi teha.
Teine film „Lend vabadusse“ on tehtud 6 lapsega, vanuses
10-11 aastat. Antud projekti algul said lapsed tutvuda kinos animeeritud filmidega ja osaleda
erinevates töötubades, juhendajateks oskajad inimesed. Projekt kestis pikalt, lastele ja õpetajatele olid toeks erinevad professionaalid. Projektis kasutati
kompuuteranimatsiooni ja tavalist digikaamerat. Projektis on kasutatud
joonistamist, maalimist, kollaazI, arvutianimatsiooni, muusikariistu, vokaalsuse
ja digitaalse monteerimise tarkvara. Kui projekt valmis, siis lapsed said
vaadata oma loodud animatsiooni kino ekraanilt.
Arvan, et antud animatsioone saaks rakendada ka meie lasteaedades, kuid alustada tuleks lihtsamatest ja lühematest filmidest. Animatsiooni loomisega saab hakkama iga õpetaja, keda see huvitab. Iseenesest ei ole selles midagi keerulist ja see ei nõua ka väga palju tehnoloogilisi vahendeid. Õpetajal peab olema vaid mingid teadmised animatsiooni loomise protsessidest, takvarast ja filmimiseks/pildistamiseks vajalikust digivahendist. Õpetaja oskus lapsi kaasata mängib siin suurt rolli.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar