Eesmärgid:
Üldoskus: Laps oskab teha koostööd
Mina ja keskkond: Laps teab erinevaid ameteid ja oskab välja tuua nende tööülsanded (turvamees, politsei).
Keel ja kõne: Laps tuletab mõttelüngaga videos iseseisvalt puudava info.
Matemaatika: Laps orienteerub ruumis
Kunst: Laps oskab luua kompositsiooni olemasolevatest vahenditest
Muusika: Laps valib videole sobiva muusika
Meie tulemus sai selline: LINK
Üldoskus: Laps oskab teha koostööd
Mina ja keskkond: Laps teab erinevaid ameteid ja oskab välja tuua nende tööülsanded (turvamees, politsei).
Keel ja kõne: Laps tuletab mõttelüngaga videos iseseisvalt puudava info.
Matemaatika: Laps orienteerub ruumis
Kunst: Laps oskab luua kompositsiooni olemasolevatest vahenditest
Muusika: Laps valib videole sobiva muusika
Mina tegin projekti koos Triinu, Ave ja Kadriga.
Meie eesmärk ümarnukk animatsiooni loomisel oli käepäraste
vahenditega luua midagi põnevat ning sellest ka midagi õppida. Ülesande
saime loengus, meil ei olnud eelnevalt aega/võimalust mõelda välja oma
"story". Aga enamasti kiiresti ja väheste vahenditega saabki loova ja
huvitava töö. Natuke pusimist vajas ka võõras peegelkaamera. Õppimist
vajas fokuseerimine jne. Ega me seda selgeks ei saanudki. Sellist
vahendit tuleb kindlasti enne pildistamist tundma õppida, et tulemus
oleks hea.
Seega vaatasime neljakesi üle oma käekottide sisu, et millest
üldse saaks animatsiooni luua. Loo idee sai alguse Kadri kotis olevast
kommikarbist. Kursusekaaslastel oli laual erinevaid legomehikesi,
millest me kahte laenasime. Siis panime oma pead tööle ja mõtlesime,
milline võiks olla meie süžee, mida me tahaksime edasi jutustada. Lugu
välja mõeldud, hakkasime mõtlema teostuse üle ja jagasime rollid. Kuna
Triinule meeldib tehnika, siis sai tema endale ülesandeks pildistada ja
pildid kokku monteerida ning selle käigus õpetada ka teisi meeskonna
liikmeid. Meie ülejäänud, liigutasime oma vahendeid ja püüdsime Triinule
olla toeks.
Kuna meie stsenaarium oli detailides läbi mõtlemata, siis tekkis
meil natuke ka mõtlemise kohti pildistamisel, näiteks ei mõelnud me
läbi, kuidas nukke vaikselt liigutada, kuidas sättida varast kommikarbi
külge. Kuna meil on väga hea ning lõbus grupp, siis ideid ja lahendusi
leidsime üsna kiiresti. Me nautisime protsessi ja koostegemist.
Probleeme tekkis Triinul monteerimise faasis, täpsemalt piltide
üles laadimisel. Õppejõu abiga laadisime kõik endale arvutisse Movie
Makeri töötlusprogrammi, ning sellest sai ka otsus, vahetada Triinu
arvuti Kadri arvuti vastu ja lõpetada oma töö seal. Kuid probleem tekkis
ka seal kuna Triin kasutas programmi, mida ta ei olnud harjunud
kasutama. Ning aega muudkui kulus ja kulus, ning loengu aeg sai läbi.
Oma tööd me jätkasime hiljem ning valmis ta sai.
Selle animatsioon loomise käigus õppisin palju, ning selle alusel viisin läbi ka piksillatsiooni lasteaias.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar