kolmapäev, 10. jaanuar 2018

Ümarnukk animatsiooni loomine ja protsessi analüüs

Eesmärgid:
Üldoskus: Laps oskab teha koostööd
Mina ja keskkond: Laps teab erinevaid ameteid ja oskab välja tuua nende tööülsanded (turvamees, politsei).
Keel ja kõne: Laps tuletab mõttelüngaga videos iseseisvalt puudava info.
Matemaatika: Laps orienteerub ruumis
Kunst: Laps oskab luua kompositsiooni olemasolevatest vahenditest
Muusika: Laps valib videole sobiva muusika

Mina tegin projekti koos Triinu, Ave ja Kadriga.
Meie eesmärk ümarnukk animatsiooni loomisel oli käepäraste vahenditega luua midagi põnevat ning sellest ka midagi õppida.  Ülesande saime loengus, meil ei olnud eelnevalt aega/võimalust mõelda välja oma "story". Aga enamasti kiiresti ja väheste vahenditega saabki loova ja huvitava töö. Natuke pusimist vajas ka võõras peegelkaamera. Õppimist vajas fokuseerimine jne. Ega me seda selgeks ei saanudki. Sellist vahendit tuleb kindlasti enne pildistamist tundma õppida, et tulemus oleks hea.
Seega vaatasime  neljakesi üle oma käekottide sisu, et millest üldse saaks animatsiooni luua. Loo idee sai alguse Kadri kotis olevast kommikarbist. Kursusekaaslastel oli laual erinevaid legomehikesi, millest me kahte laenasime. Siis panime oma pead tööle ja mõtlesime, milline võiks olla meie süžee, mida me tahaksime edasi jutustada. Lugu välja mõeldud, hakkasime mõtlema teostuse üle ja jagasime rollid. Kuna Triinule meeldib tehnika, siis sai tema endale ülesandeks pildistada ja pildid kokku monteerida ning selle käigus õpetada ka teisi meeskonna liikmeid. Meie ülejäänud, liigutasime oma vahendeid ja püüdsime Triinule olla toeks.
Kuna meie stsenaarium oli detailides läbi mõtlemata, siis tekkis meil natuke ka mõtlemise kohti pildistamisel, näiteks ei mõelnud me läbi, kuidas nukke vaikselt liigutada, kuidas sättida varast kommikarbi külge. Kuna meil on väga hea ning lõbus grupp, siis ideid ja lahendusi leidsime üsna kiiresti. Me nautisime protsessi ja koostegemist.
Probleeme tekkis Triinul monteerimise faasis, täpsemalt piltide üles laadimisel. Õppejõu abiga laadisime kõik endale arvutisse Movie Makeri töötlusprogrammi, ning sellest sai ka otsus, vahetada Triinu arvuti Kadri arvuti vastu ja lõpetada oma töö seal. Kuid probleem tekkis ka seal kuna Triin kasutas programmi, mida ta ei olnud harjunud kasutama. Ning aega muudkui kulus ja kulus, ning loengu aeg sai läbi. Oma tööd me jätkasime hiljem ning valmis ta sai.
Selle animatsioon loomise käigus õppisin palju, ning selle alusel viisin läbi ka piksillatsiooni lasteaias.
 Meie tulemus sai selline: LINK

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar